Pages

0

:: will b a boring week without 'si merah' ::

setelah boring lepak sorang2 kt umah dgn seekor kucing nakal, aku gerak balik kampung pukul3 ptg..dh petang baru nk balik..macam kampung dekat sgt..dh macam nk balik melaka dh jauh nye..130km@3jam perjalanan. 

dalam kete, macam biasa, si merah meragam..baru kejap masok kete, dia dh 'terkucil'..aku stop kt petronas tg karang, basuh bekas kencing dia jap (merah dlm sangkar) dan teruskan perjalanan. dan merah pn meneruskan aktiviti memekak dalam kete.. dia bkn suke sgt kne kurung dlm sangkar dia..pastu takut plak duk dlm kete.. btambah2 la jeritan batin dia tu..tapi dh separuh pejalanan dia dh cool down sket. dh penat kot. aku pn penat dok melayan dia memekak coz nk cool down kn dia.. mlayan dia ter'miaw2'.. "iye, merah".."ok, merah".."jap je lagi merah"..''meraahhhh~" dgn lembutnya..heh..letih tekak.


tak menahan dia wat aksi 'kesian..muka seposen' dlm sangkar..haha.. aku tunjuk kt mak, memang kelako.. bole eh, merah..ko wat aksi macam tu.. kesian sungguh la konon.. duk diam2 dlm sangkar tuh..

semalam aku balik tg karang naik bas..'Paktam' aku tinggalkan kt kampung..merah pn aku tinggalkan jugak.. cuti CNY kang aku nk bwk moto 'Bigfoot' aku tu..kang jadi besi buruk plak kt umah sewa, x gerak2..huuu.. eh? roadtax idop lagi tak? erk? konfiden sgt..lame sgt x tgk 'bigfoot' tu..huhuu.. jgn merajuk taw..

sampai umah ptg smlm, aku dh rase bosan..tkde kucing nakal yg duk suka ikut kemana kita pegi..suka duk depan sejadah..time ngaji, dia duk sebelah.. kucing manja tido atas katil..batak ngan cicak.. huhuuu..baru sehari, dh terasa kehilangan.. 

wait ha, merah..i'm coming home this holiday..huhuu.. jgn gado2 kt kampong..duk diam2 dlm bilik..

0 comments:

Post a Comment

Back to Top