Pages

0

20 Januari 2011..MAAF

Happy Bufday yang ke 27 untuk bestfren ku..incik Syafiq..

 ~:: 9 tahun berkawan ::~
[terima kasih sbb byk bersabar] 
 
--> baik..gadoh..senyap..sombong..cube dekat..baik..baik sgt..rapat..gelak2..gadoh..senyap..cube dekat..kne bom..senyap..cube dekat..baik..gelak2..gurau2..gadoh..senyap..<--
.
.
.
skrg tgah gadoh..down sgt
muhasabah diri, terima semua teguran ikhlas
.
.
(v__v)"
[bile sorang yg penting kn diri sendiri berkawan dgn seseorang yg agak sensitif..maka, akan selalu berlaku salah faham dan bergaduh..walaupun tanpa disedari, tanpa niat]


tapi aku tak sangka aku dah wat salah kat dia..aku tak sedar aku dah sakit kan hati dia..aku tak taw yg dia betul2 terasa dgn msg2 aku mggu lepas.. Ya Allah, ape aku dh buat? kenapa aku tak sensitif terhadap semua percakapan dan tindakan aku selama nih? sampai ade orang dh terasa dengan perangai aku..serius aku tak sedar..dan aku terlupa bahawa kawan ku yg sorang ni agak sensitif terhadap perilaku aku sbb walaupun kami jauh, kami2 same2 dekat dlm hati..perkataan 'bestfren' tu sgt dekat dlm hati ni.. tapi kenapa aku tak sedar aku dah perlekehkan dia? Ya Allah, sesungguhnya..aku tak pernah terniat nk melukakan perasaannya..tak pernah..

Ya Allah, aku bersyukur ade kawan mcm Syafiq..dia byk sedarkan aku.. dia selalu ade saat aku perlukan seseorang. aku dah malu nk mengadap dia..dah terlalu byk kesilapan , kekhilafan yg aku lakukan terhadap dia.. sikap kedekut aku dah buat seseorang terasa..sikap kedekut aku dah meretakkan persahabatan kami. tanpa aku sedari, sifat kedekut ni dah menguasai percakapan dan perilaku aku.. aku rasa mesti ramai kawan2 aku yg terasa cuma mereka tak cakap.. tapi Syafiq, dia berani tuk kata2 ape2 kt aku..dia pedulik ape kalo aku terasa, sebab tu jer cara nk sedar kan aku yang tak sedar diri nih.. Ya Allah, maaf kan aku. maafkan aku Syafiq..

aku tak taw Syafiq.. aku memang penting kan diri sendiri.. aku memang tak pernah menjadi lebih baik..sbb aku masih sama seperti dahulu.. yang masih melakukan kesilapan yg sama.. ko jer yg byk bersabar dengan aku..

harap ko lebih tenang selepas ini, harap ko bole maafkan sahabat ko yg byk kekurangan dan sgt jahil ini.. MAAF, aku memang BERSALAH.

(v___v)

0 comments:

Post a Comment

Back to Top