Pages

2

Memori Indah Kulit Ayam bukan hanya di UMT

Kulit ayam hanya akan mengingatkan aku time2 study kt UMT..Pegi pasar malam tepi KUSZA, cari Nasi Kerabu yang amat best tu (RM1.50), Apam balik planta meleleh (RM1.30), Coconut Shake (RM1.00) ngan beli kulit ayam goreng (beli 50 sen je.tanak banyak2). Pastu kena bebel ngan kawan aku, katenya carik penyakit. Kolestrol banyak. Kulit ayam + Apam balik planta meleleh. Memang tahap giler banyak kolestrol dia. Kalo tiap2 minggu bantai, memang carik penyakit.hehe. Selalu aku selang2. Kalo tak Apam balik, aku beli kulit ayam. Peh..nikmat hidup. Makan Nasi Kerabu kosong ngan kulit ayam tu. "Indahnya saat itu.". Huhuu. Best.

Setelah hampir 3 tahun meninggalkan bumi Terengganu, aku tak bole lupa kegilaan aku ngan kulit ayam. Setiap kali g pasar malam, tercarik2 kulit ayam, kot2 ade jual. Hmm...tadek. Tapi ade la jumpe Nasi Kerabu yang sedap, cam pakcik kt pasar sebelah KUSZA tu jual. So, setiap kali beli Nasi Kerabu, aku ingat kt pakcik tu. Eh? Hahaa.

Minggu lepas, aku dapat beli kulit ayam. Ade jual kt pasar malam area Kg. Delek, Klang.
Minggu ni dapat makan jugak.
Suprise dari Incik S. Terkezut i.huhuu

Mula2 dia kata nak belikan kulit ayam tuk aku sebelum dia balik ke Sg. Besar tapi dia lupa nak singgah pasar malam. So, aku cakap "Takpe lah, janji ade ingat nak belikan. Ingat pun dah kira ok la tu.". Tak berharap ape2.
Tup2, 1 1/2 jam kemudian, time dia singgah umah, tuk keluar minum kejap, ade bungkusan kt seat depan. "I belikan kulit ayam.". "Serius nih?". Laju jer aku bukak n terus ngap beberapa ketul. Makan sambil pejam2 mata. Hahahaa. Nikmat. Macam hape!! "Makan tak ingat orang sebelah.". Hik. Sape suh beli..Hahaa. 

Tenkiu, Incik S. Suprise U nih walaupun nampak kecik, sangat besar maknanya pada I. Buat la selalu yea tapi tukar barang lain la. Pasni jam tangan ke? Handbag ke? Perfume ke? Handphone ke? Wahahaa..suke2 ati. =p

2 comments:

purplishvanilla said...

kulit ayam yg ko sker..adoi...pelik nor lah ko nie..hehhehe..sib bek la En S memahami....ehem..suwiiiittt

Eyzan Encha said...

rangup pe.hehe. dari kecik mmg suke, tapi mak slalu marah, x kasi makan byk2.

=p

Post a Comment

Back to Top