Pages

2

Currently...

Currently berat aku dah naik ke 51.6 kg..
Gembira. Terkejut. Bole jugak cecah berat nih. seumur hidup belum pernah mencapai berat sebegini. Terlebih makan kah?
Muka dah tembam. Harus Diet kah?
Emmm. Nanti lah. Nak menghayati hidup 51.6 kg. (tah2 dh 52 kg kot)

Currently aku belajar menghargai hidup.
Jika ade jalan untuk TERSENYUM, mengapa dipilih jalan untuk BERSEDIH?
Jadi, senyumlah dan redha atas segala yang berlaku. Terus merancang kehidupan supaya menjadi lebih baik dan berserah kepada Allah untuk menentukan segalanya. Percaya DIA memberikan yang TERBAIK untuk umatNYA.

Currently aku dah tak berdebar masuk ke kampung SS.
Aku telah pulihkah? Alhamdulillah. Perasaan aku neutral semasa masuk ke kampung itu.

Currently aku happy dan bersyukur dengan hidup.
Aku masih ade Mak Ayah yang percaya kat anak sulong dia nih.
Aku ade Merah yang sangat manja dan kuat membebel.
Aku ade Paktam yang sangat 'fuel saving'.
Aku ade kawan2 yang menyokong dan menceriakan hidup.
Aku ade kehidupan sederhana yang memberikan ketenangan dan kebahagiaan.
Aku ditemukan dengan Incik S yang layak diberi gelaran 'Mr. Suprise'. Sesuai sangat ngan 'S' tu.

Terima Kasih, Allah swt. Kerana masih memberikan nikmat2 ini. Permudahkan lah segala urusan ku, ahli keluarga ku, sahabat handai ku, semua muslimin dan muslimat. Amin.




Hidup Baik - Baik. (^_^)

2 comments:

purplishvanilla said...

woit,dh lbh 50kg..tahni-ah..heheh,berjaya jgk akhirnya..kan dlu ko nk sgt naikkan brt ko..eila rs mcm dh ok dh kg. ko ni..xyahla diet..juz menten kan n xcercise taw..brt tu juz nice jer...xtambah dh pon xper..t kwen berat mmg akn nek lgi..be prepar okay..=))..

n
xyahla sedey2 dh..kitorang ni kan ade..penghibur hati yg lara..hehhe..pasan nok..=)En S pon ade..

Eyzan Encha said...

hehe. misi berjaya. terlebih berjaya. tak pernah tolak rezeki kalo bab makan. tup2 tgk muka dh tembam, g timbang, dh 51 kg. hamek! tapi suke je. hehe.
nk excise tu mcm tak mgkin je.hehe. stkat jalan k hulu ke hilir kt opis je lah. kire ok la tu kan? hehe.

tadek dah nk sedey sgt. biasa2 jer. membina hati yg sihat dan ceria! hehe (mcm kanak2 riang la plak)

tenkiu sgt2 sbb selalu ade mnyokong scra langsung/ tak lgsung. sgt2 hargai nya. geng diploma mmg d BESTFRIENDs ever. huhuuu

Post a Comment

Back to Top