Pages

2

5 bulan, dah bengkak kaki?

Assalamualaikum wbt~
Bismillahirrahmanirrahim~

#Bila dah mengandung ni, entry pasal ibu mengandung je lah yea. Hehe

Semalam, aku dengan rilexnye menggodek tab sambil makan kepek ubi pedas di depan tv. Tak dapat nk tengok tv sebab incik suami main game xbox. *Huh, mentang2 baru beli. Semangat je ek.. Nasib baik awak ade tab. Takde la bosan tengok orang main game je. Hehe*

Suddently, incik suami toleh kt aku. Tak tau macam mana dia boleh perasan, dia terus pegang kaki aku sambil picit2.

"kaki ayang dah bengkak. Sakit tak?" katanya sambil terus memicit.
"eh, bila masa bengkak ni. Tak perasan. Eh, tak awal sangat ke dah bengkak ni? Huhuu. Ayang dah gemok." kata ku sambil memandang di kawasan buku lali ku yg dah nak tenggelam dek bengkak di kawasan tu.

Makanya hari ni aku menggoogle untuk tau sikit2 pasal kaki aku yg dah start bengkak nih. so far, insyaAllah takde bagi efek yg buruk. Ade jugak beberapa tips nak kurangkan bengkak kt kaki macam tinggikan kaki bila duduk kt kerusi, tidur mengiring ke kiri, bersenam sikit, dan minum banyak air.

Nak tanya nurse, tunggu minggu depan lah. Dah start 2 minggu sekali g klinik sebab HB atau tekanan darah aku rendah masa check up minggu lepas. Huhu. Ni sebab aku tak makan ubat dia yg warna coklat tu, tuk tambah darah. Ubat tu buat aku muntah. Huhu. Tapi sekarang, kena makan jugak. Maka alternatif aku adalah, makan ubat dengam air oren. Hehe. Alhamdulillah. Selamat masuk dalam perut. hehe.



2 comments:

Nazhatul said...

wah... best nye ada org tolong picit. heheh... nazmi tak rajin nk picit aku sesaja sebab aku pon malas nak picit badan dia. hahah.. kalau dia penat sgt jek baru tolong picit. kalau aku mintak tolong picit,x sampai 5 minit dah berenti. lenguh katanya. mana taknya, bini nya badan lemak tebal2. lenguh jari jemari halus dia nak picit aku. heheh... tu belum mintak picit kaki lagi.

aku pon kaki dah start bengkak. tu nurse yg kata lah masa aku buat buku itu hari. kalau aku yg tengok, cam sama jek dari belum preggy. kan aku tembam. kaki mesti lah tembam sama. hehehhh.... sekarang kat ofis memang kena letak bangku takmo kasi kaki tegantung. nanti lagi bengkak. nurse tu bitau kalau kaki bengkak awal2 ni nanti boleh kena darah tinggi. ngeri gak aku dengar.

rajin2 makan ubat tu. nurse kat sini ajar, kalau nak naikkan hb, makan ikan bilis. adik aku buat, bekesan gak. take care ejan.

Eyzan Encha said...

Hehe..ape boleh buat, encik nazmi pun keding je aku tengok.hehe.
Tu la, bace entry ko kate bole kne darah tinggi, takut jgk. Tu yg googlejap.hehe.

Yg akak kt opis aku kata kalo nk naikkan hb, makan roti sapu planta tebal2. Ni pun nurse yg ckp. Hmmm. Ikan bilis yea..insyaAllah akan merajinkn diri makan ikan bilis dan ubat coklat tu. Huhuu.

Take care too, yip~

Post a Comment

Back to Top